10. juli 2010

Quoteworthy

Jeg skal ha hovedtalen på nadverdsmøtet imorgen. Forberedelsene har sprikt i alle retninger. Begynte først med utgangspunkt i L&P 88:83, men endte til slutt med Alma 34:32. Og fikk endelig brukt dette herlige sitatet av Marjory Pay Hinckley som jeg har hatt liggende i bakhodet leeeenge...

"I don't want to drive up to the pearly gates in a shiny sports car, wearing beautifully, tailored clothes,
my hair expertly coiffed, and with long, perfectly manicured fingernails.
I want to drive up in a station wagon that has mud on the wheels from taking kids to scout camp.
I want to be there with a smudge of peanut butter on my shirt from making sandwiches 
for a sick neighbors children.
I want to be there with a little dirt under my fingernails from helping to weed someone's garden.
I want to be there with children's sticky kisses on my cheeks and the tears of a friend on my shoulder.
I want the Lord to know I was really here and that I really lived."

Elsker det!

Et annet sitat av henne som jeg digger, (men som jeg ikke kommer til  å bruke i talen) er dette:

"I decided that if I live to be 85 I'd stop counting calories and eat anything I want. And I do! I would make my mother's lemon pie but I've given up cooking too."

Jeg har faktisk en hel liten bok med herlige sitater fra denne utrolige kvinnen. Den heter 'Small and simple things' og er en av yndlingsbøkene mine. Den er virkelig small and simple, men er garantert å løfte humøret og gi næring til sjelen.

Har også vært en snartur på Bjergøy og malt naustet med JB og Jonah. Det ble Drygolin Vestlandsrød og veldig fint faktisk!

1 kommentar:

  1. That's a great quote. It makes me want to be better. I wish I could be there to hear your talk.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails