4. jan. 2013

86,400 sekunder.

 


Jeg liker Pinterest. Ja, det er en tidstyv. Ja, det kan bidra til at man sammenligner seg med andre. (Og som kjent, så er sammenligning en gledestyv.) Ja, det er mye graps der ute.
 
Men jeg finner utrolig mye fint og vakkert og kult og morsomt og motiverende og inspirerende der også.
 
Bl. a dette sitatet her:

 
 
Der var det igjen! Ordet mitt! :-)

 
Andre funn på Pinterest de siste dagene (det er forbigående rolig på jobb for tiden...) er denne:


 
 
Og denne:
 
 
 
 
 
...som jo overhodet ikke har noe med Årets Ord å gjøre - men jeg er altså veldig glad i farger.
 
 
Det jeg kanskje liker aller best med Pinterest, er at jeg kan grave meg dypere og dypere nedi et emne, og oppdage nye, flinke, hyggelige mennesker som liker ting jeg liker. Eller ikke. Mange Pins linker jo til blogger, og jeg har funnet mange kjempefine blogger som jeg aldri ville kommet på å lete opp ellers. Et godt eksempel på det er f.eks 71 Toes som jeg har nevnt før. Det var som å finne igjen en gammel venninne! Foreldrene hennes skrev en bok (de skrev mange faktisk) som het 'Teaching Children Values', som var yndlingsoppdragelsesboken til min mor. Jeg fikk den av henne da jeg fikk egne barn, og har implememtert en haug av ideene deres med mine 4. I boken bruker de mange eksempler fra sin egen familie. Stor var overraskelsen min, da jeg klikket inn på en Pinterest link i forbindelse med et oppdrag i kirken, og oppdaget at den ene datteren hadde en helt magisk blogg!
 
 
Så - som med det meste i l ivet. Her gjelder det å finne balanse. Jeg skal leve i nuet, og ikke bare i skjermen, så jeg har gitt meg selv noen restriksjoner i forhold til når og hvor mye jeg kan grave meg ned i 'Pinnene'. Jeg vurderer faktisk å fjerne appen fra Iphonen, som jeg har gjort med Facebook. Men ikke idag. Eller jo. Idag. Sånn. 

2 kommentarer:

  1. Eg må berre få sagt at desse bokryggane er noko av det vakraste eg har sett på lenge, så tak for at du fann dei!

    SvarSlett
  2. Bare hyggelig! Ja, de er virkelig fantastisk vakre. Farger gjør meg glad!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails