5. jan. 2015

Lørdagsliste - på en mandag

funnet på Pinterest

Nå som jeg har fått unna oppussingsrapporten, så kan jeg kanskje pusle  med litt flere 'vanlige' innlegg igjen? Sånn som Lørdagslisten!

Jeg elsker linklisteinnlegg, og favorittene mine er A Cup of Jo, This is Authentic, Design Mom og Nest & Launch sine.

Det er rett og slett  imponerende hvor mye morsomt og interessant og kreativt disse bloggerne finner og deler.

Så her kommer årets første, men forhåpentligvis ikke siste, Lørdagsliste - på en mandag.

De siste ukene så har jeg kost meg med noen minutters hjernetrim nesten hver dag. Ifølge denne listen, så er appen 'Elevate - Brain Training' en av de beste appene i 2014.  Jeg liker at det bare tar noen minutter,  at oppgavene varierer fra dag til dag, og at jeg får en liten påminnelse/varsel hver dag. Og så føler jeg meg ganske smart også, når jeg får tilbakemeldinger som 'Excellent! og 'Great!'. He,he...

Sånn apropos hjerner, så kom jeg over en interessant artikkel om ny forskning på babyers hjerneutvikling. Fint å få bekreftet noe man som mamma intuitivt føler.

Det er jo tross alt nytt år, og tid for forsetter. Jeg elsker nyttårsforsetter, selv om jeg ikke alltid klarer å holde dem. Jeg tenker likevel at de gir meg retning. Og i mitt hode er retning viktigere enn hvor på veien man befinner seg. Jeg fant dette fine målskjemaet for 2015, og har limt det inn i 7.sansen min, og gleder meg til å fylle i alle de søte små rundingene. For som Elise sier:

'Big things happen one day at a time' - 'Shoot for Progress, not perfection'

En annen ny bekjentskap i 2014 er bloggen til Middleaged Mormon Man (takk Mari!) Han balanserer mellom inspirerende, hysterisk morsomme og kloke og ettertenksomme innlegg. Og så er det fint med et mannlig innslag i min ellers ganske kvinnedominerte bloggliste.

Jeg liker å tro at jeg er ganske miljøbevisst, men denne familien har tatt resirkulering til et helt annet nivå! Superinspirerende! Jeg prøver nå virkelig å være mer bevisst på hva jeg drar inn i huset, for å minske avfallsmengden i andre enden. Tannkoster laget av bambus? Check. Jeg syntes det var en genial julestrømpegave. Resten av Bjergabønsjen er ikke like overbevist. Alle monner drar, sier nå jeg.


Bildet er @hagsto sitt. 

Og så link til meg selv: Nytt år betyr nytt ord. Jeg har skrevet om #olw både her og her , blant annet. I år er det HIS, på godt norsk. De som følger meg på Instagram har nok fått det med seg, men jeg gjentar begrunnelsen min her også:

Jeg tror en av grunnene til at jeg elsker julen er at til og med i vårt supersekulære samfunn er det lov, eller ihvertfall tolerert, å snakke om Frelseren på denne tiden av året. Dette siste året har salmen 'Savior, Redeemer of my soul' gått på repeat hos meg, og jeg har reflektert over hvor mye Han har ofret og betalt for MEG. Jeg er i sannhet HANS, og det må vise igjen mer i livet mitt. Det er også en påminnelse om at alt i himmelen og på jorden er Hans. Skapt av Ham. Elsket av Ham. Ved å anerkjenne og huske det, håper jeg at jeg kan ta vare på og behandle alt og alle rundt meg med større omsorg og kjærlighet.


Godt Nytt år!












2 kommentarer:

  1. Book Mumbai to Mahabaleshwar Cabs Online at cabs2go Car Rentals. Trust cabs2go for the Best
    mumbai airport to shirdi taxi Services.

    SvarSlett
  2. Revive is offering Eco Friendly Products in India. Revive’s eco friendly products are natural, sustainable, ethical sourced and come with plastic-free packaging. Choose natural, be sustainable, and be a part of the revival.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails