4. juni 2010

Enda flere kokebøker

I helgen får vi en haug venner av Celine og Simen på besøk på Sjernarøy, så Johannes tok fredagen fri og reiste ut igår. Og tok med seg kameraet mitt for å ta bilder av båten til Thomas som skal legges ut for salg. Også jeg som skulle hive meg med på NIB's stillebenutfordring! Grrr. Da blir det bokblogging idag istedet. Solen stråler ute, klokken er bare halv 8, huset er ryddig og klart for helg, jeg klarte til og med å huske å dra ut både brun og grønn dunk for tømming i god tid før bossbilen kom kjørende. Dette skal bli en fin helg.

Men altså. Bøker. Huset mitt er litt preget av dem kan du si. Ikke helt som hos mamma og pappa, med bokstabler OVERALT (se bilde tatt rett før de flyttet fra Grimstad), men gi meg noen flere år...



Jeg vet da ihvertfall hvor jeg har hamstertendensene fra. En kokebok som har stått på ønskelisten en stund er The Kind Diet. Men siden jeg er verdens mest lettpåvirkelige person, så lot jeg meg selvfølgelig overtale av Amazons 'de som har kjøpt denne har også kjøpt' anbefaling, og endte opp med både The Conscious Cook og The 30 minute Vegan.






De vil stå fint sammen med The Voluptuous Vegan og The Summer Vegetarian som jeg har fra før. I mitt nye drømmekjøkken ønsker jeg meg en hylle der bøkene kan stå framme slik at man ser frontene - ikke bare sidene som nå. Som dekorative elementer i seg selv. Nemlig. Kanskje jeg til og med kommer til å bruke dem litt mer da? (Til mitt forsvar så lagde jeg veganer moussaka til Rebekah og meg selv sist søndag, sånn delvis etter en oppskrift fra Voluptuous Vegan, og den ble kjempegod!)

Forresten: Igår ringte Kim - han har fått misjonskallet sitt og skal til Paris i Frankrike! Han rapporterer til MTC på bursdagen til Celine, den 20. oktober. Gratulerer Kim! Vi er kjempestolte av deg! Fikk også pratet litt med Roene - bryllupsforbederedelsene er i full gang - Kine gifter seg om mindre enn 2 uker!

1 kommentar:

  1. Han som lager Noas ark, lager også julekrybber... Bare å bestille! Nesten enda bedre som dekorasjon enn leke...

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails